Speakers

Anna Königson<br/>Koopmans

Anna Königson
Koopmans

INNOVATION AND TECHNOLOGY

Responsabile Marketing | Essity Hygiene & Health

Anna Königson Koopmans è Global Marketing Manager di Tork EasyCube®, il software leader mondiale di facility management per il data-driven cleaning di Essity, precedentemente SCA. Essity è la compagnia leader globale di igiene e salute e produttrice dei servizi prodotti marchio Tork, di prodotti per la cura personale e di tissue per utilizzo domestico. Anna ha alle spalle lunghe e svariate esperienze dalle vendite e marketing B2B presso Saab Automobile e SCA, al ruolo di Global Brand Director presso il marchio mondiale TENA, al ruolo di Direttore Marketing per Tork in Australasia e quello di Category Brand Director presso Libero diapers. Dal 2015, Anna è a capo dello sviluppo e dell'attuazione di programmi di pubblicità e marketing per il digital business di Tork, con lo scopo di rendere Tork EasyCube leader nel digital cleaning. Ha quantificato i valori di business che le società posso raggiungere con Tork EasyCube e uno speciale strumento online dove i potenziali clienti possono stimare direttamente l'impatto del data- driven cleaning sulle loro attività.

Marketing Manager | Essity Hygiene & Health

Anna Königson Koopmans is the Global Marketing Manager for Tork EasyCube®, the world’s leading facility management software for data-driven cleaning at Essity, formerly SCA. Essity is a leading global hygiene and health company and the maker of Tork products and services, Personal Care products and Consumer Tissue.Anna Königson Koopmans is the Global Marketing Manager for Tork EasyCube®, the world’s leading facility management software for data-driven cleaning at Essity, formerly SCA. Essity is a leading global hygiene and health company and the maker of Tork products and services, Personal Care products and Consumer Tissue.
Anna has long and diverse experience from B2B sales and marketing at Saab Automobile and SCA, having worked as Global Brand director for the global brand TENA, Head of Marketing for Tork in Australasia and category brand director for Libero diapers. 
Since 2015, Anna leads the development and activation of PR and marketing programs for Tork’s digital business, aiming to establish Tork EasyCube as the leader in digital cleaning. She has quantified the concrete business value that companies can achieve with Tork EasyCube and a unique on-line tool where prospect customers themselves can estimate the impact of data-driven cleaning on their operations.